Fira de l'Ensenyament de Badalona - Capçalera

Disseny i desenvolupament web Badalona – Fira de l’Ensenyament de Badalona

Ajuntament de Badalona - Logo

La 9ª Fira de l’Ensenyament de Badalona es diferencia de les anteriors Fires pel seu plantejament virtual, donades les circumstàncies de la pandèmia.

Donades les circumstàncies sanitaries, els esdeveniments multitudinaris han hagut d’adaptar-se a un format que permeti un ample desplegament de mitjans, comunicació eficaç i utilitat al visitant.

Totes aquestes característiques es poden trobar a la web de la Fira de l’Ensenyament; els canals digitals, en aquest cas concret parlaríem de la WWW, han vist un creixement llampec com a resposta a les restriccions de mobilitat i aforaments en espais públics i privats. Estem assistint sense dubte a una època de digitalització accelerada de tot l’entorn educatiu, quelcom que ja es pot apreciar en entorns de digitalització Pime.

Portem la Fira a un entorn virtual, amb estands i Expositors.

En aquest projecte, coordinat des del Departament d’Ensenyament de l’Ajuntament de Badalona, m’he ocupat de les solucions tecnològiques per fer possible la Fira amb poc temps de preparació.

Des del disseny d’un formulari intel·ligent per recollir les dades dels Expositors de manera ordenada, sistemàtica i amb traçabilitat, fins al desplegament d’aquestes informacions per al públic de la Fira, en la forma dels “estands virtuals” per Expositors com les principals universitats de Catalunya, instituts, centres privats de Batxillerat i cicles CFGM, escoles d’idiomes i un llarg etcètera fins als 67 expositors que la Fira allotja enguany.

El web de la Fira de l’Ensenyament confia també en la meva infrastructura d’allotjament web, amb redundància i capacitat d’escalat en calent per mantenir la web estable i funcional independentment dels pics de concurrència que puguin donar-se.

Si bé aquest projecte no té requisits explícits de posicionament web (la meva especialitat), aquest web ha estat dissenyat i executat tinguent cura de les millors pràctiques per a gaudir de la visibilitat que es mereix la curosa organització i l’alta volada dels expositors.

La importància del rendiment en projectes de gran audiència

Un dels ítems principals de la meva proposta pel projecte web de la Fira es referia a la “velocitat”.

Velocitat entesa com a minimitzar o directament evitar esperes frustrants als visitants de la Fira virtual, especialment pensant en la natural impaciència dels més joves.

Aquesta mesura de rendiment no es basa només en la percepció de cadascú del temps que s’espera per veure la pàgina de forma profitosa, és a dir poder consumir la informació de manera útil. És un càlcul complex amb moltes variables a tenir en compte, totes elles molt exigents.

El missatge és que no tothom que fa webs pot aconseguir xifres de segment alt

Un dels paràmetres que mesura Google per posicionar les webs als seus resultats de cerca és precisament un còmput d’aquesta velocitat, fet pel qual ja fa anys que m’esmerço en fer webs ràpides i efectives de cares a competir.

En aquest projecte les meves habilitats com a expert SEO no són necessàries, però sí que se’n beneficia per la vessant del rendiment, la Fira ÉS una web ràpida.

Entre els 67 expositors d’enguany, aquests són alguns exemples: