Les estadístiques de cerca per Setmana Santa ho deixen clar: cal preparar-se amb temps
Allotjament i hostaleria fan -tradicionalment- tard
Tot i l’evolució i desenvolupament del sector turístic, en concret de l’allotjament i l’hostaleria, es pot observar encara una certa inèrcia que dificulta la posada en marxa de la maquinària digital després de l’aturada de torn (generalitzant i segons sigui turisme de costa o muntanya, contrastos significatius com la temporada d’esquí o l’oferta estiuenca de sol i platja).
El cas és que la demanda hi és, manifestant-se a través de cerques verticals a Google.
Per fer les coses bé es requereix antelació. Aparèixer en el radar dels teus clients potencials no és tasca d’uns dies…
Temps i estratègia, tant com portar el timó i reaccionar tàcticament abans i durant el transcurs de la temporada d’explotació turística.
Moltes d’aquestes dades es poden extreure i explotar mitjançant la consola de cerca de Google i assessorament professional.
Oh sorpresa, gran part de l’empresariat turístic (especialment empresa familiar i pime 25-100 treballadors/es) desconeix per complet la seva existència.
Gràfic que mostra l’antelació de la preparació de les vacances per part de l’públic a Espanya; mesurament en setmanes versus volum de cerques a mesura que s’acosta la Setmana Santa.