L‘auge de WordPress com a gestor de continguts: una història d’oportunitats perdudes
Dir que WordPress és un gestor de continguts web popular és quedar-se curts, havent estat àmpliament acollit per un gran nombre de pimes.
No obstant això, obrir-se al mercat mitjançant una pàgina web és només “col·locar la bastida”.
La majoria d’empreses que es bolquen a la WWW obliden una cosa molt important: no n’hi ha prou amb oferir un web al públic.
Allò vital és trobar aquest públic!
Els projectes web WordPress per a pimes poden fomentar la major de les oportunitats perdudes: fer una bona pàgina web i deixar-ho aquí… Segueix llegint!
No hi ha dubte: WordPress s’ha convertit de facto en una eina estàndard en projectes web per a Pimes i autònoms.
No obstant això hi ha 2 grans tipologies que han de contemplar-se en el que anomenem projecte web i les tractaré per ordre de complexitat:
- Projectes d’iniciació, entesos com a entrada auto-suficient a la WWW.
- Projectes web estratègics, empresos en el marc d’un compromís seriós de comunicació en línia.
Projectes d’iniciació
El petit Autònom o la petita empresa familiar són candidats típics (encara que no exclusius) per aquesta “introducció suau” a la comunicació digital.
WordPress -en endavant WP- es fa desitjable per a projectes d’introducció a l’economia digital per diversos motius, entre els quals poden destacar:
Projectes web WordPress per a PIMEs orientades a competir online
Estem davant el segon tipus proposat en aquest article. Parlem de projectes WP professionalitzats i que persegueixen metes concretes, dins d’un marc estratègic que contempla entre altres objectius:
- Promoció de marca (branding).
- Obertura de nous mercats o apalancament en el mercat consolidat.
- Comunicació / màrqueting de productes i serveis.
Aquí no valen els temes gratuïts, ja es tracta d’una categoria en la que el barat surt car.
Si es vol competir no cal caminar amb mitges tintes; precisament per la gran acceptació i difusió de WP i els seus accessoris la competència també té prou eines com per a més donar-li facilitats…
Arribant al moll de l’article el web empresarial s’ha de veure com un aparador, una base, una bastida preparada per a una missió concreta. Ningú que vulgui arribar a una audiència digital pot oblidar el màrqueting online.
Aquesta és la gran oportunitat perduda per moltes, moltíssimes empreses.
Després l’eventual gran desemborsament en un projecte web WP, l’empresa decideix que ja ha invertit prou caient en l’autocomplaença d’un disseny web atractiu, modern i funcional per a qualsevol dispositiu sigui un telèfon mòbil o un equip de pantalla gran.
Això és muntar la bastida i anar-se’n a casa! Com posar l’escala i no canviar la bombeta…
Cal rascar, sanejar, omplir, reparar i pintar…
Si no fas feina de posicionament web la pàgina pot quedar a mig gas, per maca que sigui.
En el segment d’empresa compromesa que vol competir al mercat digital, cal tenir en compte tot treball que permeti arribar als resultats desitjats.
Poc o res es pot fer sense una base adequada -la pàgina web de l’empresa- però tenir aquesta base i no utilitzar-la adequadament és quedar-se a mitges.
TROLL in me:
Tant WordPress-bla-bla
Ja em farta tanta literatura WordPress… I aquí estic, fomentant i donant crèdit a qui vulgui llegir.
Semblaria que tinc comissió :) Tant de bo, però no és el cas.
WordPress NO SERVEIX PER TOT, però com deia el vell anunci de TV: “acceptem pop com a animal de companyia”…
Però cal reconèixer que, per al que val, val molt i costa poc.
Significa això que la teva web WP per 250€ és una bona idea? Sincerament, me’n riuria de no ser una amenaça per al teu projecte… Ni tots els projectes “light” són gratis, ni tots els projectes més seriosos fan bé tirant de WordPress. Si vols una opinió ben formada, pregunta’m sense compromís.
Fitxer adjunt:
La teva empresa té una web WordPress?
Aquí tens un consultor SEO capaç de muntar un WordPress en condicions.
Al llarg dels anys i d’acord creixia la popularitat de WordPress CMS en el mercat de el disseny web, he anat participant en moltíssims projectes dels quals, un percentatge molt significatiu estava basat en WP i tots requerien assessorament SEO professional. No caiguis en l’error de pensar que instal·lar un plugin SEO com Rank Math, Yoast o All-in-One-SEO-Pack és “fer SEO”: són només facilitadors amb algunes funcions automatitzades, de cap manera fan la feina per tu. No donis res per suposat, pregunta sense compromís i treu les teves pròpies conclusions.
Què et semblaria començar per una anàlisi gratuïta de el rendiment de la teva web mitjançant la consola de cerca de Google?